Un studiu făcut de Comisia Europeană și citat de edupedu.ro arată cum noile generații inversează etape în procesul de învățare. Datorită noilor tehnologii, știu a scrie înainte de a citi.

Cercetarea mai arată și că micuții care au până în 8 ani preferă anumit sistem de operare. „Există diferențe majore între competențele copiilor în utilizarea celor două sisteme de operare principale de pe dispozitivele mobile. Cei mai mulți preferă sistemul Android, în timp ce percep iOS-ul ca fiind prea dificil”.

În ceea ce privește România, prima concluzie a studiului este că la noi, părinții consideră că viața digitală a copiilor este opțională, așa că decid să nu se implice în asta. Iar lipsa lor de implicare se reflectă mai târziu, în comportamentul copiilor.

Spre exemplu, mama unei fetițe de 6 ani rămâne departe de mobil și de orice dispozitiv prin care poate accesa internetul, chiar și când este vorba despre folosirea lor de către fiica ei. Specialiștii notează că absența mamei în utilizarea tehnologiilor mobile este vizibilă în aptitudinile digitale ale fiicei, dar nu la nivel operațional (copilul știe, intuitiv, ce are de făcut ca să joace jocuri). Efectul se vede la nivelul de înțelegere a funcționalității și la verbalizarea operațiunilor pe care le face. Concret, când a făcut o activitate în care a fost susținută, a fost capabilă să explice în propoziții complexe și cu un vocabular bogat tot ce a făcut. Competența se oprește, însă, când vine vorba de activitățile sale digitale, la care părintele a lipsit.

O altă concluzie a studiului este că, deși părinții le cumpără copiilor smartphone-uri scumpe, când vine vorba să plătească doar câțiva lei în plus pentru aplicații de calitate sau fără reclame, ei refuză și folosesc doar ce e gratuit... Tu cât investești în educația digitală a copilului tău?